Jaką pracę w sprzedaży można znaleźć w Warszawie?

Warszawa jest pełna rozmaitych ofert pracy. Możemy znaleźć wiele ciekawych propozycji. Niezależnie od branży, w której się poruszamy. Stolica jest pełna życia, co początkowo może przytłoczyć przyjezdnych. Osoby poszukujące zatrudnienia często zastanawiają się ,, Jaką pracę w sprzedaży można znaleźć w Warszawie?”, ,,Gdzie szybko znaleźć pracę?”. Takie pytania zadają sobie chyba wszyscy aplikanci. Kandydaci zderzając się z wyszukanymi nazwami stanowisk, czują jeszcze większe zakłopotanie. Poniżej przedstawimy przykładowe oferty pracy w sprzedaży w Warszawie. Wyjaśnimy również z czym wiążą się poszczególne zawody, jakie oczekiwania trzeba spełnić oraz wyszczególniamy ich średnie zarobki.

Jaką pracę w sprzedaży można znaleźć w Warszawie?

Większość osób zatrudnienie w sprzedaży kojarzy ze stanowiskiem doradcy klienta, ewentualnie przedstawiciela handlowego. Prawdopodobnie dzieje się tak ze względu na mały rozwój przedsiębiorczości w niewielkich miejscowościach. Jednak w stolicy wygląda to zupełnie inaczej. W związku z tym, jaką pracę w sprzedaży można znaleźć w Warszawie? Istnieje wiele różnych stanowisk, są to np.: National Sales Manager, Przedstawiciel Sprzedaży, Specjalista Techniczno-Handlowy, Key Account Manager, Doradca Klienta oraz Business Development Manager. Poniżej wyjaśniamy, czym zajmują się niektórzy z nich.

Specjalista Techniczno-Handlowy

Kim jest specjalista techniczno-handlowy? To osoba odpowiedzialna za pozyskiwanie klientów, utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji, prowadzenie negocjacji oraz kompleksowe doradztwo w zakresie technicznym. Oprócz tego do jego obowiązków należy realizacja celów sprzedażowych, jak i współpraca z zespołem.

Od specjalisty techniczno-handlowego wymaga się przede wszystkim umiejętności wyszukiwania klientów, zdolności negocjacyjnych, znajomości obsługi komputera, prawa jazdy kat. B, wiedzy technicznej oraz  wysokiej kultury osobistej.

Średnie zarobki brutto wahają się pomiędzy 4 840 zł a 7 920 zł. Są one zależne od zakresu wiedzy, doświadczenia pracownika, ale również od wielkości firmy oraz jej położenia. Osoby zatrudnione w stolicy z pewnością mogą liczyć na wyższe wynagrodzenie niż w mniejszych miejscowościach. 

Przedstawiciel Sprzedaży

Przedstawiciel sprzedaży to nikt inny, jak przedstawiciel handlowy. Do jego głównych obowiązków należą: analiza rynku, organizowanie akcji promocyjnych, przeprowadzanie transakcji, pozyskiwanie klientów, jak  informacji o nich oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji. Osoba na powyższym stanowisku powinna nieustannie weryfikować swoje działania. Jeżeli są one nieefektywne, należy je poprawić.

Od przedstawiciela handlowego wymagana jest przede wszystkim znajomość branży, w której się porusza, komunikatywność, opanowanie języka angielskiego, dobra organizacja, odporność na stres oraz łatwość w podejmowaniu samodzielnych decyzji. Bardzo często w oczekiwaniach pojawia się również kilkuletnie doświadczenie na podobnym stanowisku.

Osoby pracujące jako przedstawiciele handlowi mogą liczyć na zarobki między 4 670 zł a 6 600 zł (średnia stawka brutto). Wysokość wynagrodzenia zależna jest w dużej mierze od posady i wyników sprzedażowych. Ponadto nie bez znaczenia są umiejętności oraz doświadczenie zawodowe. Niektórzy handlowcy, zwłaszcza na stanowiskach kierowniczych, mogą liczyć na wiele benefitów.

Doradca klienta indywidualnego

Doradcę klienta indywidualnego najczęściej możemy spotkać w banku. Jego praca polega na kompleksowej obsłudze konsumenta. Powinien on uzyskać kontrahentów, a następnie pomóc im w wyborze najlepszej oferty (sprzedaż produktów np. finansowych). Oprócz tego, zadaniem doradcy jest również prowadzenie dokumentacji, sporządzanie umów, realizacja planów sprzedaży oraz dbanie o pozytywny wizerunek firmy.

Głównymi wymaganiami pracodawców jest komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz doświadczenie (zazwyczaj minimum 2-letnie). Ponadto doradcy klienta powinni odpowiednio gospodarować czasem podczas pracy, mieć wysoką kulturę osobistą oraz umiejętności negocjacyjne.

Zarobki doradców są oczywiście zależne przede wszystkim od wyników sprzedażowych oraz stanowiska. Średnia pensja brutto waha się między 3 860 zł a 5 570 zł.

Key Account Manager

Wiele osób zadaje sobie pytanie, kim jest Key Account Manager? To menedżer ds. kluczowych klientów. Nie skupia się on na wszystkich kontrahentach, tylko na tych o najwyższej wartości dla firmy. Key Account Manager musi z łatwością komunikować się ze wszystkimi działami firmy oraz z konsumentami. Głównym obowiązkiem KAM jest nieustanne pielęgnowanie relacji z kluczowymi klientami oraz strategiczne planowanie. Menedżerowie mają za zadanie wskazać zainteresowanym wartość płynącą ze współpracy oraz kreować pozytywny wizerunek firmy.

Pracodawcy zazwyczaj wymagają od Key Account Managerów wykształcenia wyższego, znajomości języka obcego, zaangażowania oraz łatwości w nawiązywaniu kontaktów. Dużym atutem kandydatów jest wieloletnie doświadczenie w branży.

Kandydaci na stanowisko KAM mogą się spodziewać zarobków między 7 380 zł a 13 980 zł brutto.

Gdzie szukać pracy?

Oferty pracy doradców klienta i nie tylko, najłatwiej znaleźć na stronach internetowych do tego przeznaczonych. Ostatnio powstaje również wiele specjalnych aplikacji. Wielu pracodawców poszukuje aplikantów za pośrednictwem własnych portali. Niektóre osoby decydują się na indywidualne przesłanie lub osobiste dostarczenie CV do firmy.

Redakcja gazetopedia.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.